Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza robotických stavebnic
Šemora, Petr ; Hůlka, Tomáš (oponent) ; Lacko, Branislav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vícekriteriální analýzou a popisem robotických stavebnic z hlediska možnosti využití pro přípravu žáků základních a středních škol k odbornému studiu robotiky.
Využití robotické hračky ozobot v MŠ
Bochňák, Jan ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Tocháček, Daniel (oponent)
Práce zkoumá možnosti využití robotické hračky ozobot ke vzdělávání v mateřské škole (MŠ). Teoretický základ je tvořen představením klíčových pojmů a souborem dosavadních poznatků o digitálním vzdělávání se zaměřením na předškolní výchovu. Kromě legislativního rámce a odborných zjištění o digitálních technologiích v předškolním věku jsou zohledněna také rizika, která jsou s jejich užíváním spojena. Dále jsou součástí teoretické části poznatky o edukační robotice a je představena hračka ozobot, na kterou se výzkum zaměřuje. Možnosti využití ozobota v MŠ jsou zkoumány formou případové studie, která se zaměřuje na dvě roviny této problematiky, jednak na vlastnosti a funkce ozobota, a jednak na to, jak děti ozobota vnímají a jak k němu přistupují s cílem identifikovat možné překážky, které mohou v MŠ při práci s ozobotem nastat, nabídnout vzniklé tematické bloky k využití a poskytnout k nim užitečné metodické rady a doporučení. Případová studie byla realizována v jedné pražské mateřské škole ve dvou časově oddělených cyklech pokaždé s jinou skupinou 6 dětí ve věku 5-6 let z jiné třídy. Pro práci s dětmi bylo navrženo 10 tematických bloků s ozobotem. V případové studii se ověřovala metodika práce s navrženými tematickými bloky a bylo sledováno, jak děti ve třídě zacházejí s ozoboty během volné hry....
Použití minirobota Ozobot s tabletem k rozvíjení informatického myšlení
ŠAFÁŘOVÁ, Denisa
Tato diplomová práce je věnována výuce algoritmizace na základní škole s pomocí Minirobota Ozobot. Práce se zabývá vytvořením sady úloh pro Ozobota na tabletu, které jsou zaměřené na rozvíjení algoritmizace. Úlohy jsou určeny pro tablet, případně pro počítač se sklopným monitorem. Některé z úloh je možné využít i na papír. Úvodní část se zabývá cíli a metodami práce včetně potíží a úskalí při vytváření úloh. Teoretická část pojednává o robotice v hodinách informatiky včetně programování, algoritmizace a informatického myšlení. Tato část obsahuje popis minirobota Ozobot. Mimo jiné jsou zde zmíněny výhody a nevýhody úloh pro Ozobota na tabletu. Také je zde popsána rešerše dostupných aplikací pro tvorbu podložek pro Ozobota. V neposlední řadě je zde stručný návod k aplikaci ArtFlow, ve které se úlohy nejlépe řeší. Praktická část je tvořena sadou úloh, které jsou rozděleny do pěti kapitol. Jsou rozděleny podle toho čím se zabývají. U každé úlohy je uvedeno zadání, náhled, cíl a metodické poznámky. Diplomová práce obsahuje přílohu s pracovními listy, ve kterých je obsaženo navíc ještě řešení a téma.
Analýza robotických stavebnic
Šemora, Petr ; Hůlka, Tomáš (oponent) ; Lacko, Branislav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vícekriteriální analýzou a popisem robotických stavebnic z hlediska možnosti využití pro přípravu žáků základních a středních škol k odbornému studiu robotiky.
Vizuální sledování skupiny robotů
Lechovský, Adam ; Barták, Roman (vedoucí práce) ; Obdržálek, David (oponent)
Cílem této práce je vytvořit program, který je schopný z obrazu z fixní webkamery poznat mřížku na papíře jako graf a následně sledovat skupinu Ozobotů, jak po ní jezdí. Dřívější práce s Ozoboty se zabývaly multiagentním hledáním nejkratších cest. Tato práce je první, která se zabývá jejich detekcí v obrazových datech. Využívám k tomu knihovnu OpenCV a programovací jazyk Java. Vytrénováním vlastní kaskády pro použití v kaskádovém klasifikátoru z OpenCV modulu objdetect jsem byl schopen dosáhnout kvalitní detekce Ozobotů v reálném čase. Detekce mřížky jako grafu funguje pomocí detekce čar na barevných přechodech v obraze a jejich následnému seskupování do čar v mřížce.
Zapojení Ozobotů do výuky algoritmizace a informatického myšlení
Yaghobová, Anna ; Forstová, Lenka (vedoucí práce) ; Töpfer, Pavel (oponent)
V současné době je velkým trendem využívat při výuce informatiky různé výukové roboty. Cílem práce je představení ()zobota jako výukové pomůcky včetně připravených úloh a metodických materiálú. Nejedná se o kompletní sbírku úloh, ale spíše o typové úlohy na jednotlivé problémy spojené s výukou algoritmhace. Cloh je celkem dvanáct, šest. zaměřených na programování Chobota pomocí barevných OzoKódtí na papír a šest. zaměřených na programování ()zobota v editoru kódu Ozol3lockly. Úlohy jsou určené spíše pro 2. st.upe:řl základní školy, případně pro nižší stupeii víceletých gymnázií.
Multiagentní hledání cest na Ozobotech
Krasičenko, Ivan ; Barták, Roman (vedoucí práce) ; Hric, Jan (oponent)
BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Ivan Krasičenko Multiagentní hledání cest na Ozobotech Katedra teoretické informatiky a matematické logiky Vedoucí bakalářské práce: prof. RNDr. Roman Barták, Ph.D. Studijní program: Informatika Studijní obor: Programování a softwarové systémy Praha 2018 Prohlašuji, že jsem tuto bakalářskou práci vypracoval(a) samostatně a výhradně s použitím citovaných pramenů, literatury a dalších odborných zdrojů. Beru na vědomí, že se na moji práci vztahují práva a povinnosti vyplývající ze zákona č. 121/2000 Sb., autorského zákona v platném znění, zejména skutečnost, že Univerzita Karlova má právo na uzavření licenční smlouvy o užití této práce jako školního díla podle §60 odst. 1 autorského zákona. V ........ dne ............ Podpis autora i Chtěl bych poděkovat rodičům, že mě vždy podporovali. Bohu, že mě v tom nenechavá samotného. Učitelem ze školy za jejich trpělivost a přívětivost. Všem spolužákům a spolubydlícím se kterými jsem měl tu čest trávit čas. ii Název práce: Multiagentní hledání cest na Ozobotech Autor: Ivan Krasičenko Katedra: Katedra teoretické informatiky a matematické logiky Vedoucí bakalářské práce: prof. RNDr. Roman Barták, Ph.D., Katedra teoretické informatiky a matematické logiky Abstrakt: Vytvořeni testovacího simulačního prostředí pro multiagentní hledání cest na Ozobotech....

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.